کلمه ناتوانیهای یادگیری برای اولین بار توسط ساموئل کرک ودر سال 1962 بکار برده شد.در آن زمان چنین کودکانی اغلب به عنوان آسیب دیده خفیف مغزی،کند آموز،نارساخوان و...نامگذاری شده اند که هر یک از این اصطلاحات با محدودیتهایی همراه بود.

تاریخچه مشکلات یادگیری: در سال 1950 به بعد توجه روانشناسان وپزشکان به گروه خاصی از دانش آموزان معطوف شد که از نظر جسمی ومغزی دارای هیچ گونه عارضه مشخصی نبودند ولی در یادگیری مشکل داشتند.در اینجا به نظریه های مختلف در مورد یادگیری می پردازیم.